مشارکت در ساخت و پیش فروش

مشارکت در ساخت و پیش فروش

 

قرارداد پیش فروش آپارتمان قراردادی است که به موجب آن فروشنده تعهد می کند آپارتمانی را مطابق نقشه ساختمانی و اوصاف قراردادی، ساخته و پس از تکمیل آن در موعد مقرر و در ازاء دریافت مبلغ قراردادی به خریدار تحویل نماید. این توافق و تراضی طرفین همانطوری که ذکر شد قرارداد تلقی و از لحاظ ماهیت حقوقی خرید و فروش ( بیع ) بر آن صدق می نماید. لذا با توجه به اصول کلی دارای شرایط اساسی صحت معامله می باشد.( مشارکت در ساخت و پیش فروش )

 

امروزه بسیاری از مردم به انعقاد این نوع معاملات تمایل نشان داده اند، به این دلیل که این نوع قرارداد موجب می شود تا افرادی که بودجه محدود و کمی دارند و می خواهند صاحب مسکن  یا مراکز تجاری شوند را مالک کند. بزرگترین مزیت پیش فروش پراخت اقساطی قرارداد و وام هایی است که جهت پیشبرد اهداف آن داده می شود. اقساط پرداختی در بحث پیش فروش تجاری بسیار سنگین تر از اقساط پیش فروش اپارتمان میباشد که علت ان بالا بودن قیمت تمام شده در پیش فروش مغازه میباشد.

 

مشارکت در ساخت و پیش فروش

 

شرایط عمومی باید در هر عقد و قراردادی صرف نظر از نوع آن موجود باشد و الا عقد و قرارداد معتبر نخواهد بود بنابراین قرارداد پیش فروش نیز بایستی حاوی شرایط اساسی صحت معاملات بر اساس ماده ١٩٠ ق.م باشد.

 

قراردادهایی که واجد شرایط فوق باشد و مخالفت صریح با قوانین آمره نداشته باشد با توجه به قاعده اصاله الصحه معتبر است. فقدان یکی از شرایط مزبور گاهی سبب بطلان قرارداد و گاهی موجب عدم نفوذ آن می گردد. مثلا فقدان قصد، عقد را باطل می کند ولی فقدان رضا و اهلیت در بعضی موارد سبب عدم نفوذ قرارداد مشارکت در ساخت می گردد. بنابراین می توان گفت مجموعا قراردادها از حیث تاثیر وجود و عدم وجود شرایط اساسی به سه دسته تقسیم می گردد:۱- قرارداد غیر نافذ ۲- قرارداد صحیح ۳- قرارداد باطل.

 

از آنجایی که اینگونه قراردادها ( مشارکت در ساخت و پیش فروش ) همانطور که از توضیحات فوق برمی آید با بخش اعظمی از سرمایه های کلان افراد ارتباط دارد و کوچکترین اشتباه در هر بخش از قرارداد ممکن است به ضرر هریک از طرفین قرارداد تمام شود بنابراین بهتر است که در تنظیم آنها با وکلا و حقوق دانان مجرب و متخصص در این زمینه مشورت شود و در واقع کار به کاردان سپرده شود تا از وقوع ضرر و خسارات جبران ناپذیر و هنگفت مالی پیشگیری گردد.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *