مشاوره حقوقی در دعاوی

مشاوره حقوقی در دعاوی - حکیم صدرا

در جهان گسترده امروزی و روابط اجتماعی توسعه یافته که در آن جریان دارد، هر شخص در طول زندگی خود با این روابط خواه ناخواه برخورد پیدا می کند.

جهت تنظیم و مدیریت این گونه روابط ، نظام حاکم بر جامعه قوانینی را مقرر می نماید. اطلاع از این گونه قوانین ، جهت برخورداری از زندگی اجتماعی بی دغدغه، لازم بوده و در صورت بی توجهی به آن عواقب جبران ناپذیری به وجودخواهد آمد ، و این بسیار مشخص است که در دنیای تخصصی اکنون، از لحاظ عقلی و منطقی ، ممکن نمی باشدکه هرفرد به کلیه ی اطلاعات حرفه های مختلف و تخصص های متنوع تسلط داشته باشد.

بنابراین مراجعه به متخصص در هر رشته ای یک امر بدیهی و عقلانی است. علم حقوق و قوانین حاکم بر آن نیز از این امر مستثنی نیست و اطلاع از قوانین و قواعد حاکم بر انواع روابط اجتماعی ضروری بوده و حفظ جان ، مال و حیثیت ما در گروی آگاهی از این قوانین می باشد. همین امر موجب شده که مشاوره حقوقی با وکلای برجسته و متخصص در موقعیت های گوناگون اجتماعی و فردی لازم و ضروری شود. اصولا علاوه بر نیاز مشاوره حقوقی برای انجام امور تجاری و اقتصادی و تنظیم انواع قرارداد ، در صور و حالات ذیل افراد نیاز به مشاوره حقوقی داشته تا جلوی تضعییع حقوق خویش را گرفته و حفظ منافع خود را تضمین نمایند.

 

۱- مشاوره حقوقی به منظور جلوگیری از وقوع مشکلات حقوقی:

در این خصوص، افراد نیازمند مشورت با مشاور حقوقی و یا یک وکیل دادگستری حرفه ای و متخصص جهت پیش گیری از وقوع مشکلات حقوقی در روابط فردی و اجتماعی خود هستند. افراد آینده نگر و دوراندیش به عنوان مثال در خصوص معاملات، مشارکت، ازدواج و سایر موضوعات و مسائل حقوقی (اعم از حقوق خصوصی یا کیفری) به منظور جلوگیری از وقوع مشکلات در آینده و آگاهی از جایگاه و موقعیت حقوقی خود، با وکلا و مشاوران کاردان به مشورت می پردازند و آرامش آتی خود را تضمین می کنند.

موسسه حقوقی حکیم صدرا ، با در اختیار داشتن وکلا و مشاوران برجسته و متخصص، با ارائه مشاوره حقوقی این نیاز افراد را پاسخ گفته و مراجعه کننده پس از مشاوره با یک وکیل خوب و کار آزموده و متخصص به کلیه حقوق، وظایف و تعهدات خود اشراف پیدا کرده و آینده ای بدون مشکل و دغدغه حقوقی را برای خویش فراهم می سازد.

 

۲- مشاوره حقوقی در مورد مسائلی که وقوع آنها محتمل بوده و افراد ، نیاز به مشاوره جهت به دست آوردن آمادگی و دانستن قدم بعدی خود، در خصوص مواجهه با شرایط و اوضاع و احوال پیش رو را دارند:

افرادی که احتمال وقوع موضوع و یا مسائل حقوقی را می دهند چه اینکه خود بخواهند در صورت نیاز اقامه دعوی نمایند و چه اینکه شخصی بخواهد علیه آنها اقامه دعوی نماید، با مشاوره حقوقی پیرامون موضوع و با کسب آگاهی و آمادگی حقوقی، با مسائل مواجه می شوند که در این حالت، هدف از انجام مشاوره حقوقی آگاهی از نحوه اقامه دعوی و یا شناخت نحوه دفاع از دعوی احتمالی و همچنین نحوه برخورد با مسائل حقوقی و نهایتا بی اثر نمودن و یا کم کردن آثار مشکلات مورد نظر است.

موسسه حقوقی حکیم صدرا ، این تضمین را به مراجعه کنندگان عزیز می دهد که در این حالت نیز پس از انجام مشاوره با وکلای برجسته این موسسه با کلیه جزئیات و راه حل های پیش رو آشنا شده و با اتخاذ تدابیر ارئه شده توسط وکیل متخصص موسسه، با پیروزی و موفقیت از وضعیت به وجود آمده فارغ خواهید شد.

 

۳- مشاوره حقوقی در موضوعات حقوقی به وجود آمده که هنوز اقدام قانونی پیرامون آن از سوی طرفین انجام نگرفته است:

با توجه به اینکه طرح دعوی نسبت به بعضی از موضوعات و مسائل حقوقی و یا کیفری مقید به زمان خاص می باشد (مثل مهلت طرح دعوا ، مهلت اعتراض به رای و …) و یا مواردی که دلایل اثبات دعوی در معرض نابودی و فقدان هستند و چنانچه دلایل، جمع آوری و یا تحصیل نشود امکان دسترسی به آنها وجود نخواهد داشت، لذا اقدامات سریع و مناسب و ضروری از اهمیت خاصی برخوردار می شود. از این جهت انجام مشاوره حقوقی در این موارد و اتخاذ تدابیر مناسب با توجه به اولویت ها ضروری بوده و دارای اهمیت بسیار می باشد.

موسسه حقوقی حکیم صدرا  با پیش بینی برنامه کاری منظم در خصوص حضور وکلای متخصص در حوزه های مختلف، این امکان را فراهم ساخته که در سریع ترین زمان ممکن مراجعه کننده محترم، بتواند با وکیلی مسلط و کار آزموده مشاوره نموده تا در سریع ترین زمان ممکن، مهمترین امور انجام شود.

 

۴- مشاوره حقوقی پیرامون موضوعات و مسائلی که در مراجع قضایی اعم از دادسراها و دادگاه ها در جریان بوده و تحت رسیدگی می باشد:

مطابق قوانین موضوعه، مسائل حقوقی علی الاصول فقط یک بار قابلیت طرح و اقامه را داشته و مگر موارد خاص و استثناء شده توسط قانونگذار ، در سایر موارد پس از صدرو حکم نهایی توسط دادگاه ، امکان بازگشت به وضعیت قبل از صدور حکم وجود نخواهد داشت. لذا ضروری است که اشخاص قبل از هر اقدامی با وکلای کارکشته مشورت کرده و اگر به هر دلیلی تمایل به معرفی وکیل و انجام امور توسط او را ندارند و مایل هستند خود مسائل حقوقی را پیش ببرند ، توصیه می شود حتما قبل از هر اقدامی با یک وکیل حرفه ای و متخصص مشاوره نمایند. در این خصوص انجام مشاوره پیرامون تنظیم دادخواست، شکواییه، لوایح مورد نیاز، اعتراض به نظر کارشناس، اعتراض به رای دادگاه (تنظیم دادخواست واخواهی، تجدید نظرخواهی و یا فرجام خواهی و اعاده دادرسی) ضروری است.

همچنین موسسه حقوقی حکیم صدرا ، در این خصوص بوسیله ی کادر مجرب حقوقی خود اقدام به خدمت رسانی می نماید و به کمک همکاری با وکلای متخصص آمادگی برای تنظیم هرنوع دادخواست، لایحه و ارائه مشاوره در خصوص چگونگی پیش بردن دعاوی حقوقی را دارد.

۵- مشاوره حقوقی پیرامون مطالعه پرونده در دادگاه توسط وکیل دادگستری:

اشخاص می توانند جهت اطلاع از سیر روند پرونده خود، با اعطای وکالت در مطالعه پرونده به وکیل دادگستری و با مشاوره حقوقی پس از مطالعه پرونده ، از جریان پرونده خود و نکات مثبت و یا منفی آن، اطلاع حاصل نمایند و از این طریق اقدامات بعدی خود را اتخاذ نمایند.

شایان ذکر است است که موارد فوق فقط نمونه هایی از موارد لازم برای مشاوره حقوقی بوده لذا با توجه به آنچه که در بالا گفته شد ، مشاهده می شود که مشاوره حقوقی نه تنها برای دعاوی حقوقی بلکه برای پیشبرد اهداف و خواسته های خود در ابعاد گوناگون زندگی اجتماعی یک اقدام ضروری و واجب می باشد. با توجه به این نیاز فوری و مهم، موسسه حقوقی با به خدمت گرفتن وکلای زبده و برتر و متخصص در گرایش های گوناگون حقوق و با تحصیلات تخصصی ، آماده ارائه خدمت و مرتفع کردن این نیاز اساسی شما می باشد. در هر زمان که احتیاج به مشاوره حقوقی وکالت را احساس کردید و آن را لازم دانستید، کافی است با شماره تماس های موسسه حقوقی تماس حاصل نمایید و یا به آدرس پست الکترونیکی اختصاصی موسسه بفرستید تا در اسرع وقت ، برای شما وقت ملاقات و مشاوره با یک وکیل کارآزموده و حرفه ای تعیین شود