داوری

داوری

 

در گذشته بسیاری از مردم از گنجاندن شرط داوری در قراردادها و ارجاع به داوری به هنگام بروز اختلافات استقبال نمی کردند و ترجیح می دادند که دعاوی خود را از طریق مراجع دادگستری حل و فصل نمایند ولی تراکم اختلافات، اطاله رسیدگی در مراجع دادگستری، لزوم پرداخت هزینه دادرسی، رسمی بودن رسیدگی دادگاه و نداشتن آزادی عمل برای ارتباط با دادرس انگیزه ای شد تا مردم به داوری گرایش پیدا نموده و جهت حل و فصل اختلافات خویش به داوری مراجعه نمایند. نهادهای رسمی نیز بعد از اینکه متوجه شدند که بی اطلاعی آنها از قواعد داوری به قیمت از بین رفتن حقوق دولت و ملت در مراجع بین المللی تمام می شود به این روند کمک نموده و حداقل در زمینه وضع قانون و الحاق به برخی از کنوانسیون ها، سرعت عمل بیشتری به خرج دادند.

 

داوری از مسائل مهمی است که اگر دعاوی مربوط به آن به دقت بررسی نشود مانع از تحقق اهداف داوری شده و باعث اطاله رسیدگی می شود. لذا افراد می بایست در مورد انتخاب داور دقت نموده و از افراد یا موسسات متخصص در زمینه ی داوری بهره گیرند تا در موقع بروز اختلاف بتوانند از بروز مشکلات بعدی نظیر طرح دعاوی ابطال رأی داوری جلوگیری به عمل آورند.

 

موسسه با بهره گیری از تجارب و تخصص حقوقدانان، مشاوران، کارشناسان و سابقه ای درخشان در زمینه داوری بیش از نود پرونده، با موضعی بی طرفانه و حرفه ای آماده ارائه خدمات تخصصی در زمینه ی داوری می باشد.

قواعد داوری

داوری داخلی

داوری بین المللی

نمونه شرط داوری در قراردادها

تقاضای ارجاع پرونده داوری به موسسه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *