وکالت دعاوی

وکالت دعاوی

 

پیچیده شدن روابط اجتماعی در دنیای امروز‌، به ‌فرصت ‌طلبان این امکان را داده تا با استفاده از پیچ و خم‌ های زندگی ماشینی و کمبود آگاهی ‌های حقوقی مردم، راه‌ هایی برای تعرض ‌به‌ حقوق قانونی افراد پیدا کنند. در این میان امید اصلی مردم، حقوقدانان و به خصوص وکلا می باشند. حقوقدانان و به‌ویژه وکلای دادگستری، بخشی از جامعه هستند که وظیفه اصلی آنان حمایت از حقوق قانونی مردم است‌.

 

حقوقدانان به‌عنوان نیرویی قدرتمند و کارآمد نقش مؤثری در استحکام بنیاد جامعه،‌ تأمین آرامش و راحتی مردم، پیشرفت و همه‌ گیر شدن عدالت و در نتیجه سعادت واقعی و پایدار مردم دارند و به‌ همین دلیل خدمات حقوقی به‌ یکی از مهمترین لوازم ضروری زندگی انسان امروز تبدیل شده است، به ‌نحوی که هیچ فرد، سازمان، شرکت یا فعال اقتصادی و تجاری را نمی ‌توان یافت که در جریان فعالیت خود به ‌نحوی از خدمات حقوقی بهره نگیرد‌.

 

خدمات حقوقی در جوامع امروزی به ‌دو شکل سنتی و مدرن ارائه می شود.

 

در شکل سنتی، همانگونه که در ایران مرسوم است، وکلای منفرد همه‌ گونه خدمات حقوقی ارائه می دهند، در حالیکه حقوق و شاخه‌های آن به‌ گستردگی زندگی است. اقتصاد و اجتماع، خانواده، حمل و نقل، تجارت، صنعت و دانش و . . . همه موضوع قواعد حقوقی هستند و بدیهی است کسی نمی ‌تواند در همه‌ی این زمینه ‌ها متخصص باشد و خدمت حقوقی مناسبی ارائه دهد.

 

به‌ دلیل مسائل فوق الذکر، در دنیای مدرن، خدمات حقوقی به ‌صورت تخصصی ارائه می شود. گرچه در برخی کشورها از جمله ایران، پروانه‌های وکالت به‌ حوزه‌های تخصصی تقسیم نشده‌ اند و لذا وکیل دادگستری مجاز به‌ ارائه همه نوع خدمات حقوقی است، لکن نیاز به‌ توضیح نیست که به علت گستردگی دانش حقوق، داشتن تخصص در همه‌ی حوزه‌ های آن قابل تصور نیست و اقتضای فعالیت حرفه‌ای، تخصصی کردن کار وکیل در زمینه‌ای خاص است.

 

داشتن وکیل لازمه‌ی فعالیت در جامعه امروزی است، اما نیاز به‌ توضیح نیست که بکار‌گیری وکلای متعدد با تخصص ‌های گوناگون عملاً امری مشکل‌ ساز و گاه محال است و استفاده از یک وکیل نیز به‌ دلیل گستردگی موضوعات و مشکلات افراد، کارایی لازم را ندارد. لذا در جوامع پیشرفته برای مقابله با این مشکلات مؤسسات حقوقی تشکیل شده که در درون خود از خدمات متخصصین شاخه ‌های مختلف حقوقی بهره‌ مند می باشند و متقاضی را به‌ کارشناس یا وکیلی معرفی می‌کنند که متناسب نیاز او باشد. بدین ترتیب هم هزینه‌ ها کمتر می شود و هم خدمات تخصصی تر.

 

در کشور ما نیز ضرورت چنین اقدامی به‌ خوبی احساس می شود. به ‌همین دلیل چند سالی است که وکلای دادگستری به ‌تشکیل مؤسسات حقوقی روی آورده‌اند.

 

ما گروهی از وکلای دادگستری با اعتقاد راسخ  به ‌اینکه جامعه ایران به ‌خدمات حقوقی تخصصی نیازمند است و با علم به ‌اینکه وظیفه اصلی حقوقدانان دفاع از حق و ‌عدالت‌گستری است، مؤسسه‌ای حقوقی تشکیل داده و درصدد هستیم با تلاش جمعی و پایبندی به ‌اصول ‌اخلاق حرفه‌ای و بکارگیری تمام توان و تخصص خود، که حاصل سال‌ها تلاش و تجربه علمی و عملی در حوزه‌های مختلف حقوقی و قضایی است‌، نهادی توانمند را برای دفاع از حقوق قانونی مردم پایه‌گذاری نموده و جامعه را در تحقق آرزوهایش که همانا حفظ و گسترش حق و قانون است یاری دهیم.

 

وکلای متخصص موسسه   با تجربه و سوابق فعالیتی خود افتخار دارند وکالت دعاوی شما عزیزان را در مراجع ذیل قبول نمایند؛

 

وکالت دعاوی در مراجع قضایی عمومی از قبیل دادگاه های عمومی و کیفری ۱ و ۲، دادسراهای عمومی و انقلاب، دادگاههای تجدیدنظر استان، دادگاه های کیفری استان، دادگاه انقلاب، دیوان عالی کشور، شوراهای حل اختلاف و …

وکالت دعاوی در مراجع قضایی تخصصی از قبیل سازمان تعزیرات، دادسراها، دادگاههای نظامی ۱ و ۲، دادگاههای ویژه خانواده، دادسرا و دادگاههای انقلاب، دادگاههای استعلای قضات، دادگاه ویژه اطفال، دیوان عدالت اداری و ..

وکالت دعاوی در مراجع شبه قضایی نظیر هیأت های حل اختلاف کارگر و کارفرما، هیأت های حل اختلاف امور ثبتی، هیأت های حل اختلاف مالیاتی، شورای عالی مالیاتی، کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری، کمیسیون ماده ۹۹، کمیسیون ماده ۷۷، کمیسیون ماده ۵۶ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و …

وکالت دعاوی در مراجع نظارتی مانند کمیسیون اصل ۹۰ سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *